Galatasaray
İstanbul'da, Haliç'in Eminönü kıyısı ile Galata kıyısını birbirine bağlayan köprüdür. Uzunluğu 477, genişliği ise 25 metredir. Haliç kıyılarını birleştiren ilk köprü, Sultan Mahmud 2 devrinde, 1846'da yapıldı. Şimdiki Galata Köprüsü'nün bulunduğu yere ilk köprü, ahşap olarak 1844'te kuruldu. İlk demir köprü ise 1870'ten itibaren, bir İngiliz firması tarafından yapılmıştı. Bu köprü, 1912'de bir Alman şirketi tarafından yenilendi. Şimdiki Galata Köprüsü'nün ortasında bir geçit vardır. Köprü, sabahın erken saatlerinde açılarak, Haliç'e giren ve Haliç'ten çıkan taşıtlar buradan geçerler.
Fenerbahçe
Bir aydınlatma aracıdır. İlk fenerlerde yağ akıtılarak ışık sağlanırdı. Daha sonra mum, petrol, asetilen, havagazı ve elektrik kullanılmaya başlandı. Fenerlerin cam, muşamba veya kağıttan mahfazaları olur. Başlıca fener çeşitleri şunlardır:
Çin Feneri: Muşamba veya kağıt mahfazalı, üstüvane, karpuz gibi çeşitleri vardır. Açılıp kapanabilir. Çoğunun üstü süslü desenli olur. Şenliklerde süs için kullanılır.
Gemici Feneri: Deniz taşıtlarında olduğu kadar kara taşıtlarında da kullanılır. Rüzgardan sönmeyecek şekilde yapılmıştır. Gemilerin sağındaki (sancak) fenerler yeşil, solundaki (iskele) fenerler ise kırmızı renkli olur. Yine rüzgardan sönmeyecek şekilde dört tarafı kapalı camdan yapılan bir çeşit fener de eskiden evden eve gitmek için kullanılırdı.
Dikili Fener: Direkler üzerinde olur. Eskiden şehirlerin aydınlatılmasında kullanılırdı.
Cep Feneri: Daha çok el feneri denir. Elektrik pilleriyle çalışır. Yasıı ve yuvarlak çeşitleri vardır.
12 Nisan 2009 maçının sonucunu,
Galatasaray: 1 - 3 : Fenerbahçe
olarak tahmin etmekteyiz.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder